Läsarfråga

Häromdagen fick jag en fråga från en läsare. Han/hon frågade hur mycket och vad jag tränade. För er som inte vet det så skrev jag det i mitt första inlägg på den här bloggen. Men jag kan skriva lite nu också vad jag sysslar med. Jag har alltid varit en sportig tjej som har testat på många olika sporter. Jag har alltid älskat fotboll, ridning, innebandy, volleyboll och alla möjliga olika sporter. Det känns som jag är den enda nu på gymnasiet som uppskattar idrotten väldigt mycket. Det är ett utav mina favoritämnen i skolan just nu. 
Det spelar nästan ingen roll vad vi gör på idrotten, jag tycker allt är kul. Allt från yoga till styrketräning. 
Jag vet inte riktigt varför jag tycker om att träna så mycket som jag gör, men det är nog dels för att jag mår så bra av att träna och det ger även bra resultat. Både på utsidan av min kropp och på insidan. 

Nu ska jag komma till vad jag tränar. Jag går på Friskis och Svettis förtillfället och jag trivs väldigt bra. 
Jag varierar mellan gymmet och alla de pass som finns att köra där. Gå in på deras hemsida för att läsa om de olika passen man kan köra; www.friskisochsvettis.se. Jag brukar oftast köra spinning, puls eller core passet.
På gymmet kör jag lite fritt, men lägger även mycket tid på konditionen där.
Mitt mål är väl inte direkt att bli muskulös eller så. Men lite muskler vill jag allt ha, men jag vill framförallt ha bra kondition och den styrka jag behöver för att orka med ett tungt och fysiskt arbete när jag blir äldre.
Eftersom jag pendlar 1½ timme varje dag framochtillbaka från min skola, blir det svårt att hinna med träningen men jag brukar få in 2 eller 3 pass i veckan och det räcker för mig. Nu på sportlovet tränade jag 4 dagar.

Nu sitter jag bredvid en hög med plugg som måste bockas av, så det känns som jag borde sätta lite fart.
Annars blir det tv-tittande för mig ikväll. Jag satsar på att ta mig till gymmet på torsdag, känns lite långt bort just nu men så ligger det till just nu. Skolan tar upp den lilla tid jag har på fritiden tyvärr.

Hoppas du som frågade fick svar på din fråga!


Kommentarer
Postat av: Sannalitens.se

Hej! Gör du bloglovin-byten? I så fall kanske du vill göra med mig? :) Om du vill de så är min länk här: http://www.bloglovin.com/sv/blog/2681438/sannalitensse Lägg till mig och skriv vilken följare du blev(nummer alltså) och skicka med din direkt-länk så lägger jag till dig på direkten! :) Hoppas allt är bra annars? :)

Kramar!

2012-02-29 @ 18:42:39
URL: http://Sannalitens.se
Postat av: Anonym

hejsan! Jag hoppas att allt är bra med dig. Jag har ganska nyss börjat blogga och skulle vilja veta lite hur min blogg kan bli bättre,och vad som är bra med den. jag hoppas även att vi kan följa varandra på bloglovin, säg till om du skulle vilja det



Kram / http://vendelagranberg.spotlife.se

2012-04-07 @ 18:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0