Allt löser sig med hjälp utav träningen, iallafall för mig

Nu blir det ett ganska sent inlägg, men jag tänkte iallfall skriva något litet.

Jag ska berätta hur viktigt motion och träning är. Det kan vara viktigt bara för att få må bra, men om du t.ex. som jag har problem med ryggen. Eller jag har inte lika mycket problem längre. När jag var yngre (10-12 år) så gick man alltid till skolsköterskan någon gång per år då man kollade vikt, längd, syn och rygg. Min rygg har nästan alltid varit 3 grader sne, eller vad man ska säga. Om jag lutar mig framåt så ser man några kotor väldigt tydligt. Vilket jag själv tycker är väldigt obehagligt. Men min skolsköterska tyckte inte det var någon fara sålänge jag red, vilket jag gjorde då. Ridning är jättebra för rygg, för ridningen bygger upp rygg och magmuskler.
När jag sedan slutade mellanstadiet och började på högstadiet var min rygg fortfarande 3 grader för sne.
Jag slutade sedan rida och jag var rädd att min rygg skulle drabbas och att allt skulle bli värre. Men nu när jag håller igång med både styrketräning och springer, så är det inga större problem med ryggen längre. Vilket känns jätteskönt! Min sköterska gav mig rådet att börja simma, men det har liksom aldrig blivit av. Men med några ryggövningar och magövningar går allt galant igen! Nu är ryggen som den ska vara känns det som. Jag känner mig stark i den och den har aldrig varit bättre! Så om du har problem med ryggen är det väldigt viktigt att du bygger upp magmuskler så kroppen ska orka hålla uppe dig.

Något litet inlägg blev det ju inte. Men jag vill bara säga att man mår så mycket bättre av träning!!!
tyvärr kommer jag inte kunna ta mig in till gymmet imorgon, så jag ska nog ut och springa imorgon igen om vädret tillåter det. annars får jag köra stenhårt på gymmet på söndag och sedan köra puls pass efter det.

Nu har jag bestämt mig för att sova. Idag har varit en väldigt fin dag, men det är ju en dag imorgon också!

 


Här har ni lite motivation!


Kommentarer
Postat av: Mahtab

Läs gärna mitt inlägg om hur du känar pengar på din blogg, det bästa är att du inte ens behöver ha många besökare!



http://matiib.blogg.se/2012/february/sa-har-kanar-du-pengar-pa-din-blogg-1.html#comment



Jag hoppas att du har haft en bra dag!

Kram



(sorry om du inte gillar sånna här kommentarer!)

2012-02-25 @ 01:04:53
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: Hannah och Bella -ZOLO-

Hoppas att du får en fantastisk helg!:D

2012-02-25 @ 10:01:36
URL: http://zolo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0