En början på en träningsblogg

Jag har länge tänkt att jag ska starta en egen träningsblogg. Dels för att jag vill dela med mig av min egna träning som är en stor del av mitt liv, men jag vill också få andra att börja träna och ge andra inspiration!
Vem som helst kan ju träna, men det är alltid svårt att ta sig ur soffan och börja! När man sedan är igång med träningen är det svårt att komma ifrån den. Så är det iallafall för mig. Träningen gör så jag mår bra och jag får ut så mycket av min träning. Jag är mycket gladare och jag klarar av vardagen mycket bättre.
Träning kan variera från person till person och det tar lång tid innan man hittar den träningen som passar bäst för just sig själv. Jag har alltid varit den sportiga tjejen. Jag har sprungit, jag har spelat fotboll, jag har gått på gymnastik, jag har ridit och det är inte förns nu, när jag är 17 år och snart ska fylla 18 år, som jag har hittat den träningen som passar bäst för mig. Jag kombinerar min träning med gym, olika pass (på friskis och svettis) och för att få den friska luften som är jätteviktig försöker jag även springa utomhus. Springa utomshus gör jag dock endas under våren och sommaren, men det kan även bli lite under hösten då jag själv tycker luften är som mest frisk.

Jag själv har inte tränat på gym så länge, jag började i januari men jag trivs. Jag har sedan januari varit på gymmet iallafall minst 2 gånger i veckan, då jag även kombinerar med olika pass. Det kan vara allt från Core (träning med bålstabiliteten) till Puls pass (Kondition/Styrka). När man tränar på t.ex. friskis och svettis (där jag tränar) tränar man nästan jämt med andra personer omkring sig och ledarna som håller de olika passen.
Det gör så mycket, speciellt när ledarna stöttar och puschar när det är som jobbigast. De ger en sådan energi och de gör så man själv orkar. Det är alltid ett plus att gå och träna med en vän, då man kan puscha varandra och hjälpa varandra. Allt blir mycket lättare, men det finns även personer som tränar bäst ensam och bara man hittar sin väg att klara av träningen så spelar det ingen roll vilken väg det är. 

Så kom ur soffan och ge er ut på en promenad imorgon bitti, så ska ni få se att dagen kommer gå mycket lättare. Jag tror på er, men ni måste även tro på er själva.

Nu ska iallafall jag sova. Imorgon blir det ett pass på gymmet.
Imorgon tänkte jag lägga upp hur mitt egna pass på gymmet ser ut. Hoppas ni klickar in hit då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0