Mitt egna pass på gymmet



Igår skrev jag att jag skulle berätta mitt pass på gymmet för er. Bilden visar mitt pass som jag körde igår.

1. Det är jätteviktigt att ALLTID värma upp innan man kör styrkedelen på gymmet för att värma upp musklerna och för att förebygga skador. Man förbereder även kroppen så att den ska kunna prestera så bra som möjligt.
Så jag började med att springa 15 minuter på löpbandet, dock tycker jag att nr. 5 på bilden är bättre som uppvärmning till gymmet eftersom man då man även får med armar. Dock var de upptagna när jag var där.

2. På denna maskin arbetar man med baksida & framsida lår och är en väldigt bra maskin för benen. Man kan även lägga på vikter efter hur starka ben man har. Jag brukar lägga på en vikt på 2x15kg.

3. Detta är en maskin för armarna och här kan man också bestämma vikt. Jag brukar köra på 25 kg (satsar på 30 kg nästa gång!!)

4. Detta är också en maskin för benen och man kan även här bestämma vikt som på de flesta maskinerna. Jag la på 25 kg.

5. När jag har kört styrkan, brukar jag alltid jogga ner på löpbandet. Men idag kände jag att jag inte hade kört så hårt, så jag ville köra slut på mig. Så jag körde 30 minuter på denna. Här arbetar man med hela kroppen.
Jag körde intervaller som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det ger konditionsträning!

Jag hoppas ni kan ta del av min träning och jag hoppas ni tränade för mig idag också. Jag har gått runt på stan med några vänner idag, så det blev ingen träning för min del. Men imorgon kör jag igen. Det blir troligen gymmet igen, om inte biverkningarna från gardasil sprutan (livmoderhalscancer) kommer under natten. Det vill jag gärna slippa, vill så gärna träna imorgon. Just nu känner jag mig lite öm i kroppen och hängig, så det kanske är bäst att släcka ner och sova.

Om det är lika fint väder imorgon (sol & plusgrader) går jag nog en promenad på morgonen när jag vaknar. Komma igång för imorgon ska jag städa huset och sedan plugga till det blir dags för träning.

Kommentarer
Postat av: Emmelly

Riktigt bra och motiverande blogg! Hit kommer jag kika in en del. Träning är ju bara bäst! ;)

2012-02-24 @ 12:55:36
URL: http://emmellys.blogg.se/
Postat av: Frida Måhl

Nice :) Tränar ganska så mycket jag med :) Hur mycket och vad tränar du? :)

2012-02-25 @ 15:52:57
URL: http://drheas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0